Bal
2
Kt
PERKELTAS Spektaklis ,,Pamoka” (rež. R. Kazlas) @ Plungės kultūros centras
Bal 2 @18:00 -19:30

Rolandas Kazlas kviečia į „Pamoką“*

Švietimo, mokslo, kultūros ir sveikatos misterija**, mokymo drama, komedija, tragedija, terapija ir vikipedija*** bei kitas absurdas**** – premjeriniame spektaklyje „Pamoka“. Pagal to paties pavadinimo prancūzų dramaturgo Eugene Ionesco pjesę.

Spektaklis – „Pamoka“, norintiems sužinoti su kuo valgyta (ir vis dar valgoma) kreida. Be atokvėpio ir pertraukos… „Pamokos“ trukmė priklausys nuo mokinės arba mokinio žinių, gabumų, noro arba nenoro mokytis ir nuo mokytojo nuotaikos bei kantrybės, kuri priklausys nuo mokinio (-ės) žinių, gabumų, noro arba nenoro mokytis, bei mokytojo…

O kad „Pamoka“ žada būti smagi, žaisminga, įdomi ir naudinga – to galima tikėtis, scenoje susitiks trys labai saviti, įdomūs, skirtingų kartų aktoriai: Taura Kvietinskaitė (Mokinė); išraiškingasis aktorius Audronis Rūkas (Budintis personalas) bei mokytojo vaidmenį kuriantis spektaklio režisierius – Rolandas Kazlas, kuris visada sugeba ir moka maloniai nustebinti. Dailės būrelio, gyvojo kampelio vadovė bei kostiumų dailininkė – Neringa Keršulytė.

Rumunų kilmės prancūzų dramaturgas Eugene Ionesco (1909-1994) laikomas vienu iš absurdo dramos pradininkų ir vienu reikšmingiausių XX a. dramaturgų. Ryškiausi jo sukurti absurdo dramos pavyzdžiai: tragikomedija „Plikagalvė dainininkė“ („La Cantatrice chauve“, 1950), „Pamoka“ („La Leçon“, 1951), taip pat „Kėdės“ („Les Chaises“, 1952) ir „Raganosiai“ („Rhinocéros“, 1959). Vieno veiksmo dramose pilna nelogiškų situacijų, klišinių, hiperbolizuotai mandagių dialogų. Išjuokiant banalybę, parodomas žmogaus būties absurdas. Pats dramaturgas jas vadino „antipjesėmis“.

Mintimis, apie premjerinį spektaklį „Pamoka“, dalinasi režisierius Rolandas Kazlas: „Nors prancūzų dramaturgo E. Ionesco pjesės yra laikomos absurdo pjesėmis, tiesą sakant, nematau jose jokio absurdo. Pačiame gyvenime, kasdienybėje, žmonių mąstyme, bendravime ar bet kurioje srityje absurdo yra žymiai daugiau ir jis yra daug juokingesnis, skaudesnis ir žiauresnis. Pats pjesės tekstas – tarsi karnavalinis, pajaco, klouno apdaras, dengiantis realų kūną: žmogaus, visuomenės, valstybių, žmonijos… Galima jausti, jog dramaturgas po žongliravimu žodžiais, ekvilibristika, absurdiškomis frazėmis ir tarsi nesąmonėmis ragina pamatyti, įžvelgti rimtus dalykus. Vienaveiksmėje E. Ionesco pjesėje – „Pamoka“, paties dramaturgo apibūdintoje, kaip komiška drama, yra ir daug komizmo, ir dramatizmo, ir net nujaučiamo tragizmo. Žodžiu – pjesėje yra viskas, ko reikia geram spektakliui ir ne veltui dramaturgas pjesę pavadino labai paprastai ir tiksliai – „Pamoka“. Neišmoktos pamokos dažnai turi skaudžių pasekmių. Gyvenimo egzaminai, kontroliniai yra sunkesni ir rimtesni išbandymai, o pats griežčiausias mokytojas mokykloje, gali pasirodyti tik „švelnus avinėlis“ lyginant su tais „Mokytojais“, norinčiais pamokyti išsyk visus ir visą pasaulį, o tokių, deja, kartas nuo karto atsiranda, ir, kaip žinome, netrūko žmonijos istorijoje.

Manau, kad dramaturgas kalba apie tai, kaip svarbu yra mokytis, žinoti, mokėti, išmanyti, klausyti, būti budriu, dėmesingu, gyvu, ko nors siekti, tobulintis ir kaip pavojinga būti tamsiu, neišsilavinusiu, nekultūringu, abejingu, beraščiu, niekuo nesidominčiu ir iš mokytojo, ar mokslo įstaigos norinčiu gauti tik pažymį, atestatą, ar baigimo diplomą…

Kam gali būti įdomus spektaklis „Pamoka“? „Pirmiausia, manau, norintiems mokytis ir mokyti, bei nenorintiems mokytis ir mokyti. Tiems, kurie žodį „absurdas“ rašo su raide „b“, ir tiems, kurie tą patį žodį rašo su raide „p“ – „apsurdas“. Na ir tiems, kurie žodį „teatras“ rašo su raide „a“, ir tiems, kurie rašo – „tetras“, be raidės „a“. Nieko tokio, bet… viskas juk ir prasideda nuo „A…“.

„Nieko nemokantis – moka daugiausiai“.

Mokėtojas

*pamokà – mokytojo mokiniams perteikiamos žinios, mokinių ir mokytojo veikla (t. y. įgytų ar turimų žinių taikymas, įgūdžių formavimas ar lavinimas).

**mistèrija – dramos žanras, kuriame simboliniais, stilizuotais vaizdais sprendžiamos žmonijos, tautos, individo likimo problemos.

***vikipedija – interneto enciklopedija, kurią be jokių apribojimų gali skaityti, tobulinti ir pildyti visi žmonės. Jos lietuviškuosiuose puslapiuose jau yra daugiau nei 197 tūkstančiai straipsnių, taigi visą aukščiau pateiktą informaciją galite perskaityti ten.

****absùrdas (lot. absurdus – beprasmis, neskambus, nemalonus), etikoje – beprasmybės išgyvenimas, būties vertės neigimas. Absurdo jausena ir mąstysena geriausiai išreikšta prancūzų egzistencinėje filosofijoje, literatūroje, teatre (J.-P. Sartre’as, A. Camus, A. Malraux, E. Ionesco, S. Beckettas).

Bal
4
Št
Perkelta Operetė “Išsipildžiusios svajonės istorija” @ Plungės kultūros centras
Bal 4 @18:00 -19:15

Renginys perkeltas į gegužės 3 d. 17 val. Įsigyti bilietai galios tie patys. Jeigu nauja data netinkama, Plungės kultūros centro bilietų kasoje įsigytus bilietus kviečiame grąžinti ir atgauti pinigus, kai bus paskelbta karantino pabaiga

Visos svajonės išsipildo… Veiksmas vyksta 1920 -1930 metais. Muzikinio spektaklio herojai – paprasta šokėja ir kilmingas grafas, kaip ir daugelis iš mūsų, svajoja: “Kur rasti laimę ir meilę? O suradus, kaip ja patikėti?” Jie nori mylėti, bet nepasitiki. Tuometinės visuomenės normos ir nuostatos daro jų meilę ir svajones neįmanomomis. Bet jų meilė yra tiek stipri, kad sulaužo nusistovėjusias visuomenės taisykles. Galiausiai patikėję jau ir taip trapia savo ateitimi, jie suklysta ir per kvailiausią atsitiktinumą praranda vienas kitą, tačiau likimas vis tiek juos suveda. Jiems tenka ginti savo svajones ir vėl iš naujo patikėti… Meilė kuri laužo taisykles, yra tiek stipri, jog sugriauna visas sienas, kad išsipildytų.

Istorija ir visuomenės normos keičiasi bėgant metams. Tačiau, nors gyvename kitame laikmetyje, visuomenės elgesys, kai kuriais atvejais nesikeičia. Ir šiais laikais, dar vis pasitaiko atvejų, kai labai daug svarstoma ir kišamasi į kitokių, negu visiems įprasta, porų gyvenimą. Aptarinėjami jų pasirinkimai, kodėl susituokė, kodėl būna kartu. Žmonės kartais net nesusimąsto, kad svarstydami apie kitų gyvenimus, tokiais atvejais yra visiškai panašūs į 20 a. pradžios griežtąją visuomenę. O juk gyvename jau 21 amžiuje J Dueto Bella Vita artistai kurdami ir atlikdami šį spektakli dovanoja ne tik gražią, charizmatišką, romantišką, šmaikščią istoriją su pačia gražiausia muzika ir aistringiausiomis operečių scenomis, bet ir kviečia susimąstyti apie tai, kad kartais meilės, žmonių pasirinkimo įsimylint ir kuriant šeimą, neverta svarstyti. Geriausia yra tiesiog nusišypsoti ir palinkėti gyventi ilgai ir laimingai. Būkime laimingi, džiaukimės kitų laime ir eikime per gyvenimą nuoširdžiai šypsodamiesi. Darykime laimingais kitus ir paty būkime laimingi.

Bal
15
Tr
PERKELTAS Andriaus Mamontovo koncertas @ Plungės kultūros centras
Bal 15 @18:00 -19:30

Vienas populiariausių Lietuvos atlikėjų Andrius Mamontovas dalinasi gera žinia gerbėjams, gyvenantiems atokiau nuo Lietuvos didžiųjų arenų – balandžio 15 d. atlikėjas atvyksta į Plungės kultūros centrą.

„Socialiniuose tinkluose nuolat sulaukiu klausimų, kada koncertuosiu viename ar kitame nedideliame mieste. Niekada neturėjau tikslo groti tik didžiausiose arenose ar rengti tik kelis koncertus per metus.

Pasirodymai didžiausiose salėse suteikia galimybių įgyvendinti sudėtingiausius techninius sumanymus, bet mažesnės erdvės suteikia koncertams jaukumo. Man tiesiog patinka groti publikai – didmiesčiai sulauks savo eilės, bet šį pavasarį noriu keliauti į mažesnius miestus, tikėtina – ir visai netoli jūsų namų“, – sako Andrius Mamontovas, koncertuose atliksiantis geriausiai žinomas savo dainas ir kūrinius iš netrukus pasirodysiančio naujo albumo „Perlai ir Sakuros“.

Balandį dainininkas surengs koncertų turą per devynis šalies miestus, į kurio maršrutą įtraukė ir mažesnes sales bei vietas, kuriose groti jam neteko jau ne vienus metus, o rugpjūtį susitiks su klausytojais pajūryje.